Ecommerce Blog Filters
Picture for blog post Ile kosztuje sklep internetowy?
17 Jul

Ile kosztuje sklep internetowy?

Rynek e-commerce rozwija się w szalenie szybkim tempie. Dodatkowo dostał niesamowitego przyspieszenia w momencie pojawienia się pandemii. Szacuje się, że w 2021 roku, wartość rynku e-commerce na całym świecie ma wynosić około 4.5 tryliona dolarów, a w ciągu kolejnych 20 lat, transakcje klientów w prawie 100% odbywać się będą online.

Źródło: Statista.com

Nie trzeba być specjalistą, by widzieć, że liczby te są imponujące. Nie jest również zaskakujący fakt, że wiele osób aktywnie interesuje się tym ile kosztuje założenie sklepu internetowego. Popularność tego biznesu jest tak duża, że niektórzy decydują się na założenie sklepu internetowego, koszty ignorując całkowicie. Jest to skrajnie nieodpowiedzialna postawa.

Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków e-commerce w Europie, zaraz obok Turcji czy Brazylii. Szacuje się, że w skali miesiąca, powstaje nawet kilkaset sklepów internetowych. Część z nich to sklepy nowe, które dopiero rozpoczynają swoją drogę, druga część to istniejące sklepy, które zdecydowały się wykorzystać internet jako kolejny kanał sprzedaży.

Niestety, faktem jest również to, że nie każdy zdaje sobie sprawę jaki jest koszt założenia sklepu internetowego. Bardzo często ludzie decydują się na ten model biznesu, mając przeświadczenie o tym, że jest to praktycznie darmowy sposób. Nic bardziej mylnego. Tak jak Ty, jako właściciel sklepu internetowego, niczego nikomu nie dasz za darmo albo za pół ceny, tak samo właściciele oprogramowania sklepów internetowych, nie zrobią sklepu za darmo. Zobacz cenę profesjonalnego sklepu internetowego

Nie jest prawdą, że jesteś w stanie sprzedawać w tym samym dniu, co podejmiesz decyzję o wykonaniu sklepu. Nawet jeśli uruchomisz sklep, nie jesteś w stanie stworzyć dobrej bazy produktowej, czy przede wszystkim wyglądu sklepu. Jest wiele firm, które oferują oprogramowanie w modelu SaaS (abonament miesięczny), być może jest to w pierwszym odruchu najtańsze rozwiązanie, jednak z czasem, miesięczny abonament przewyższa koszty stworzenia własnego sklepu na open source’owej platformie. Warto zwrócić uwagę na fakt, że często koszt, o którym mówią, rzędu 30 zł za miesiąc, to koszt podstawowej platformy, bez żadnych dodatkowych funkcjonalności. W praktyce jednak okazuje się, że sklep w takiej formie nie jesteś w stanie funkcjonować, a miesięczny koszt wymaganych dodatków wzrasta do kilkuset złotych na miesiąc, co przestaje być atrakcyjne.

Dlatego warto jest zdać sobie sprawę wcześniej, że założenie dochodowego i dobrego sklepu internetowego to jest bardzo często wysoki koszt, który jednak później się zwraca.

Co składa się na koszt sklepu internetowego?

Pominę kwestie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Opłaty te są w większości przypadków podobne, niezależnie od tego, czy jest to sklep internetowy czy stacjonarny. Nie zmienia to jednak faktu, że trzeba pamiętać o tych kosztach, gdy będziemy liczyć ile kosztuje sklep internetowy.

Pierwszym kosztem stałym, który należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu planu, to koszt serwera i domeny. O ile koszt domeny jest znany, w zależności od rozszerzenia, wacha się od 40 do 100 zł netto. O tyle koszt serwera może być zmienny. Dla sklepów, które mają małą bazę produktową, mały ruch, koszt może być niewielki, rzędu 8-9 zł netto za miesiąc. Natomiast w przypadku sklepów większych, które muszą gwarantować stabilność i dostępność koszt ten może wynosić i kilkaset złotych miesięcznie.

Platforma e-commerce – czy na pewno za darmo?

Na to pytanie jest tylko jedna odpowiedź, która nie koniecznie każdemu się podoba. To zależy 😊 W open source platforma jest za darmo, jest to niepodważalny fakt, mając chociaż podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania takich narzędzi, każdy jest w stanie uruchomić sklep za darmo.

Opłaty zaczynają się w momencie personalizowania takiego sklepu. O ile GrandNode jest najbardziej zaawansowaną platformą do tworzenia sklepów internetowych i podstawowy zakres funkcjonalności pozwala otworzyć praktycznie każdy sklep internetowy, to bardzo często może pojawić się chęć przerobienia go wizualnie. W takim przypadku trzeba sobie zdawać sprawę, że koszt programisty zaczyna się od 100 zł, a kończy nie rzadko nawet i na 200 zł za godzinę. Możemy wykorzystać również jeden z gotowych szablonów premium, jednak, to nadal będzie szablon i możemy napotkać drugi identycznie wyglądający sklep.

Dlaczego oprogramowania typu open source, powinny być brane pod uwagę jako pierwsze? Przede wszystkim dlatego, że w odróżnieniu od produktów SaaS, jeśli wykonasz jakąś personalizację, to będziesz ją fizycznie miał. Nikt nie wejdzie, nie usunie jej, nie zablokuje do niej dostępu. Jeśli się znudzisz danym sklepem, możesz jedną czy drugą zmianę wykorzystać również w innym sklepie. W przypadku narzędzi SaaS, z dnia na dzień dostęp może zostać wyłączony, a Ty zostaniesz bez sklepu.

Integracje – uzupełnienie asortymentu

Wśród właścicieli sklepów internetowych, znajdziemy także ludzi, którzy już teraz prowadzą swój biznes na Allegro, eBay’u czy Amazonie. Integracja z tymi platformami, pozwala Ci w bardzo łatwy sposób współdzielić swój asortyment i kontrolować stan magazynowy, tak by zawsze mieć kontrolę nad tym co jest jeszcze dostępne, a co właśnie zostało sprzedane i uniknąć niepotrzebnych nieporozumień, gdy klient zamówi coś czego nie ma.

Integracje te pozwalają na importowanie, a także eksportowanie produktów. Jeśli masz już kilkaset produktów na Allegro, nic nie stoi na przeszkodzie, by z wykorzystaniem naszej integracji w kilkanaście sekund wprowadzić je do sklepu.

Mimo, że zwiększy to bazowy koszt założenia sklepu internetowego, to możesz być pewien, że zaoszczędzi wiele czasu, który w dzisiejszych czasach jest bezcenny.

Dodatkowe funkcjonalności – co wpływa na koszt sklepu internetowego?

Na koszt sklepu internetowego wpływają także dodatkowe funkcjonalności, nawet najbardziej zaawansowane platformy, nie zaspokoją wszystkich użytkowników.

W przypadku platform open source masz pełną dowolność w jej rozwijaniu. A za pomocą dodatkowych wtyczek jesteś w stanie otrzymać praktycznie każdą funkcję, jaką tylko chcesz. By zakupić dodatek, wystarczy wejść na zakładkę sklepu z rozszerzeniami i znaleźć odpowiadające nam produkty.

Przykładowe wtyczki, które rozszerzą funkcjonalność sklepu:

Bramki płatności – krajowe i między narodowe metody płatności, takie jak Przelewy24, PayU, tPay.com czy Stripe, PayPal.

Metody wysyłki - jedna z najpopularniejszych metod wysyłki – InPost Paczkomaty, Punkty Odbioru Poczty Polskiej.

Widgety – Filtry Ajax, aplikacja mobilna, moduły rozszerzejaące istniejące funkcjonalności jak Multi-Vendor, Multi-Tenant.

Integracje z hurtowniami

Na wielu portalach, zwłaszcza na blogach i stronach narzędzi SaaS możemy znaleźć wyróżnik w postaci dropshippingu i gotowych integracji. Pomijając fakt, że każda kolejna hurtownia, z której będziemy pobierać produkty, to dodatkowy koszt miesięczny, to pamiętaj, że dropshipping jest bardzo ryzykownym modelem biznesu. Przede wszystkim ze względu na fakt, że jesteśmy całkowicie uzależnieni od hurtowni, z którymi mamy podpisane umowy.

Niemniej jednak, również i GrandNode pozwala na import produktów z takich hurtowni. Wystarczy odpowiednio przygotowany plik Excel zaimportować do sklepu z poziomu panelu administracyjnego.

Czy coś może nas zaskoczyć przy liczeniu kosztów założenia sklepu internetowego? Oczywiście! Jeśli chcemy podejść do tematu profesjonalnie i od samego początku postawić na działania sprawdzone. To poleca się zatrudnienie osoby od pozycjonowania sklepu już na samym początku naszej przygody. Dostęp do makiet sklepu, w trakcie jego projektowania, pozwoli na wyeliminowanie pewnych błędów już w trakcie prac programistycznych, co ułatwi cały proces. Dodatkowo dostaniesz od razu wytyczne dotyczące tworzenia treści do sklepu, które pozwolą Ci w automatyczny sposób pozycjonować swój sklep. Poświęcenie czasu na to, już na samym początku pracy, oszczędzi Ci sporo czasu, stresu i pieniędzy, a na pewno zaowocuje w przyszłości.

 

Products related with this blog post

Zwiększ sprzedaż w sklepie internetowym dzięki dwukierunkowej integracji z Allegro, najpopularniejszym portalem aukcyjnym w Polsce. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z GrandNode, wykorzystaj integrację, by błyskawicznie przenieść produkty z Allegro do nowego sklepu.
$174.30
Divide theme for GrandNode. Multi-purpose, elegant, and modern GrandNode Theme. The ultimate business theme for any kind of online store. Especially for apparel stores.
$174.30
Let's rock the world with a multi-purpose, marketplace theme for GrandNode. Froggy Theme, is the responsive, high performance, and high converting Bootstrap Theme designed by our team. It can be easily adapted in online stores from each industry.
The most popular shipping method for online stores. Add inPost Lockers Shipping Method to your nopCommerce store.
Quick selection of a pickup point in the checkout process for Poczta Polska. Choose the carriers for which to show the choice of point and within a moment your customer will be able to choose their pickup point in the shipping method step.
$69.30
A plugin integrating GrandNode with one of the most popular payment methods - Przelewy24. The extension enables a very simple, intuitive and fast GrandNode connection with a new payment method.

Leave your comment

back to top
Filters