BLOG Filters
Zdjęcie dla posta How to increase profits with MailChimp
05 gru

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym - MailChimp

Poradnik od A do Z - Instalacja i pierwsze kroki z MailChimp

Zawartość

1. Podstawy

Integracja MailChimp jest jednym z naszych najnowszych produktów. Jest to bardzo funkcjonalna wtyczka, wykorzystywana do zwiększania konwerjsi w sklepie. Pozwala automatycznie synchronizować subskrybentów, a także ich historię zakupów, porzucone koszyki. MailChimp automatycznie obliczy przychody każdego klienta, dzięki czemu będziemy wiedzieć czy nasz mailing się opłacał.

2. Jak zainstalować integrację z MailChimp

Proces instalacji jest bardzo prosty, zawsze jest to ten sam scenariusz. Możesz postępować zgodnie z poniższą instrukcją, a instalacja nie będzie miała przed Tobą tajemnic: 

  1. Przejdź do Panelu Administracyjnego, następnie przejdź do Konfiguracja -> Wtyczki lokalne.
  2. W prawym górnym roku kliknij przycisk Wgraj, a następnie wybierz zakupioną wtyczkę.
  3. Po pomyślnym wgraniu wtyczki, będziesz w stanie ją zainstalować.

3. Jak skonfigurować MailChimp

Po udanej instalacji będziesz mógł skonfigurować integrację sklepu z MailChimp. Aby przejść do ekranu konfiguracji, wejdź na listę wtyczek i znajdź wtyczkę MailChimp, kliknij przycisk Konfiguruj pod nazwą wtyczki. Ekran konfiguracji jest bardzo prosty. Będziemy zmuszeni dostarczyć kilka rzeczy. Przede wszystkim potrzebujemy klucza API, a następnie ID listy odbiorców, do której nasi subskrybenci zostaną zaimportowani. Dwie ostatnie rzeczy to ustawienia umożliwiające przekazywanie danych e-commerce, takich jak zamówienia, porzucone koszyki oraz możliwość automatycznej synchronizacji danych ze sklepu do MailChimp.

configuration

W pierwszej kolejności, czas na pobranie API Key. Zakładam, że masz już konto MailChimp. Zaloguj się do niego i w prawym górnym rogu przejdź do sekcji Profil lub Konto. Następnie z menu rozwijanego „Dodatki” wybierz link „Klucze API”.

MailChimp account

Poniżej wspomniane menu rozwijane Dodatki ze wspomnianą pozycją.

Get Api Keys

Aby utworzyć nowe klucze API, przewiń w dół do sekcji „Twoje klucze API”, kliknij szary przycisk - „Utwórz klucz”. Po odświeżeniu strony skopiuj klucz API z jego pola.

Generated Api Keys

Skopiuj i wklej do konfiguracji wtyczki GrandNode, pierwsze pole na ekranie konfiguracji służy do przechowywania klucza API. W następnym kroku wyszukamy identyfikator listy odbiorców. Możesz go znaleźć w sekcji Odbiorcy, w Zarządzaj odbiorcami -> Ustawienia

Audience

ID listy odbiorców będzie widoczne na dole ustawień.

Audience ID

Podobnie jak w poprzednim przypadku, skopiuj go i wklej do konfiguracji wtyczki. Zalecamy zaznaczenie obu ustawień. Pierwszy służy do przekazywania danych e-commerce, takich jak zamówienia (suma zamówień, zamówione produkty), porzucone koszyki, pozwala to na zbieranie dodatkowycyh danych i umożliwia więcej działań związanych z newsletterami.

Configuration set

Kiedy klikniemy Zapisz, wtyczka zasugerujemy restart aplikacji. Po restarcie, czas na ręczną synchronizację. Jest to obligatoryjne!

manual sync

Wtyczka jest gotowa do użycia. Pamiętaj, że dostępne jest zaplanowane zadanie, które pozwala na automatyczną synchronizację klientów.

4. Jakie dane mogą zostać zsynchronizowane?

Oprócz subskrybentów, jesteśmy w stanie przesyłać również dane e-commerce do MailChimpa. Kiedy mówię dane e-commerce, myślę o:

- produktach,
- zamówieniach,
- porzuconych koszykach.

Jest to bardzo użyteczne narzędzie do tworzenia zaawansowanych kampanii e-mail na podstawie szczegółowych danych użytkownika.

Poniżej znajduje się przykład, w jaki sposób MailChimp przedstawia aktywność importowanych klientów. Co ważne, MailChimp importuje również dane historyczne.

MailChimp activity feed

Integrację z MailChimp można zakupić tutaj: https://grandnode.pl/mailchimp-integration
Dokumentacja znajduje się tutaj: http://docs.grandnode.com/mailchimp

Pozostaw komentarz

back to top
Filters